Khamis, Januari 03, 2008

Acer Magic Keyboard Model 6511-UV

Selamat Menyambut Tahun Baru 2008. Semoga bertambah ceria

Hari ini saya menerima satu keyboard USB Acer daripada seorang kawan yang menggunakan komputer Acer yang tidak saya ketahui model komputer tersebut. Tetapi, keyboard tersebut merupakan multimedia keyboard dengan penyambungan USB.

Setelah dibelek-belek keyboard tersebut, di belakang keyboard tertulis:

Model: 6511-UV
Extension: 4T.

Saya pun mencari driver kepada keyboard ini dengan menggagau dalam Google dengan keyword "Acer 6511-UV Driver", tapi hampa.

Kebanyakan hasil gagauan menjurus kepada URL ini

http://www.acer.com.hk/download/cpc/keyboard/kb-usb.zip

tetapi ralat 404 diterima. Setelah dicari lagi maklumat, keyboard ini telah dipakejkan dengan sistem komputer meja Acer Veriton 5100 dan lain-lain model. Jadi, saya pun download lah driver tersebut daripada website Acer di URL

http://www.acerpanam.com/flex/acerdrivers/bin/drivers.html

pilih Desktop -> Acer Veriton 5100 --> WayTech Magic Keyboard Driver

Driver ini adalah untuk Windows 98, ME, Win2k. Tetapi, saya telah menggunakan pada sistem WinXP SP2 dengan jayanya.

Jika bermasalah untuk mendapatkan driver tersebut dari website Acer itu, tinggalkan ulasan anda di bawah ini beserta email anda. Saya akan cuba membantu.



Terima kasih.

0 komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...